Angels

Yesterday I sat down and made these adorable angels. Their design are partly inspired from a small angel I bought from Lotta design earlier that day. I went straight to my favorit shop: Panduro. Pearls I had from before when I was in my jewelery-fase, so I only needed some wings and then I was set. They are fairly easy to do, and its pretty quick, plus its fun and I can make them anyway I want :)
 


I went for a dark blue one out of plain pearls which I honestly think is the best one. The cream one (color here is a bit misguiding) got a pink gloria which looks really sweet. Like the grean one, the cream one is made our of irregular pearls, appering both in transparent and clear colors. The pink one became a combo, with a plain head, and a transparent body. 

Im a bit dissatisfied with the wings, maybe the heart is to much, but overall my angels are adorable. And certainly to be hanged on my bag :) 


Blå tråd



Mobil gubbar visade sig vara lättare än vanliga amigurumi, men man ser fortfarande att min mobil robot har endel ojämnheter och problem. Hans armar är lite trasiga, men jag är stolt ialla fall - han har tilloch med tummar!



Min andra mobil robot blev ingen robot, utan bara en mobilficka. Längs kanterna har den rosor utan popcornmaskor. Jag älskar ärligt talat den här! Den är sjukt sööt, så jag ska nog göra en lika dan till min mp3, fast med ljus rosa! Nu är jag lite stolt.

Avsluting 2011

Åter igen bestämde Frida och jag oss för att göra avslutnings presenter till Farry och Andrea. Och den här gången blev det skor!

Farrys är såklart lila! På ena skon står det I <3 K-pop eftersom hon älskar koreanpop. Nedan för står det på koreanska Music for Life. Frida och jag var egoistiska och skrev I <3 Twiins på den andra skon, och det är ju självklart att Farry älskar oss! Den koreanska texten på den skon betyder Friendship and Laughter.
Sen är ett av Farrys hjärtan blått (en av mina favvo färger) och ett grönt (fridas favofärg) för att vi ska få vbara med lite extra i skona ^^  Insidan av skorna prydde vi med blommor, i den underbara färgen rosa. Det glittriga runt är ett försök att gestalta gräs - desutom blänker det ju härligt!








Andreas skor enades vi om att de var svårare, eftersom hon är så konsnärlig och vi känner oss betydligt sämre än henne på att rita. Men vi gav det ett försök iallafall.  Utsidorna har vå fiina sidekicks. Milou, Tintins hund, som följer honom i alla äventyr, vilket råkar vara en av Anddreas favorit serier. Tecknerna brevid betyder Strength.
Den andra skon pryds av Gary, Svampbob fyrkants husdjur som är helt underbart gullig. På en matte lektion någongång i ettan hade vi en fråga om Gary, vilket var oslagbart. Tecknerna på Gary-skon står för Music.
På insidorna åtnjöt jag och Frida ännu en egotripp. Lägg märke till att min färg, den underbara lila, även fick vara blomman! DÄRFÖR är lila grymt!




Min första Amigurumi

Att göra  Amigurumis är supersvårt, och mina ser jätte hemska ut, Men med lite träning borde de snart bli bra! Om ett tag kanske man faktist ser vad det är! Den här syns typ inte, men det är iallafall meningen att det ska vara en liten val. Fast den ser väldigt arg ut och har en konstig nos, men whatever - den är min första så jag bjuder på det.


RSS 2.0